پمپ بنزین‌

تا قبل از طرح جدید دریافت سوخت‌؛ سقف‌ سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی خودروها در هر نوبت ۶۰ لیتر بود اما اکنون این میزان به ۵۰لیتر در هر نوبت کاهش یافته است. بنابراین دارندگان کارت‌سوخت شخصی در هر نوبت سوخت‌گیری می‌توانند تا سقف ۵۰‌لیتر و فقط دوبار در شبانه‌روز بنزین دریافت کنند.

این روند جدید در تمام کشور به جز استان‌های مرزی که شرایط سوخـت‌گیری در آنها متفاوت بوده، پیاده‌سازی شده است.

همچنین سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها، ۸هزار لیتر در شبانه‌روز بوده که اخیرا کارت‌هایی با سقف ۷هزار لیتر نیز در جایگاه‌های عرضه توزیع شده است. دفعات ‌استفاده از کارت جایگاه برای سوخت‌گیری در شبانه‌روز ۲۵۵بار است و بیش‌از این تعداد، کارت تا ساعت صفر روز بعد قابل‌استفاده نخواهد بود.

ازسوی‌دیگر برخی گفته‌ها مانند کمبود یا گرانی بنزین، خراب بودن برخی نازل‌های سوخت‌گیری، تقاضای بالای بنزین برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری تابستانی، نرسیدن به‌موقع بنزین به برخی جایگاه‌های عرضه و تصمیم اخیر برای محدودشدن سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها و کارت سوخت شخصی، شایعاتی هستند که درباره طولانی شدن صف خرید بنزین در برخی نقاط تهران به‌گوش می‌رسند که البته نباید به آنها توجه داشت.

۲۶ مردادماه معاون سابق رئیس‌جمهور شهید از تعدادی جایگاه عرضه سوخت در سطح تهران بازدید کرد و با حضور در مرکز پخش فرآورده‌های نفتی از نزدیک در جریان روند توزیع بنزین و سوخت‌گیری خودروها قرار گرفت.

وی اعلام کرد گزارش‌ها نشان می‌دهند در ۱۵ جایگاه در تهران هنوز ازدحام وجود دارد که البته برای حل این مشکل در جلسه‌ای تصمیم‌گیری و مقرر شد سقف برداشت و برخی محدودیت‌ها لغو شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

محمد مخبر تاکید کرد در هیچ بخشی از دولت بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست نه افزایش قیمت و نه کاهش سهمیه‌های سوخت تاکنون مطرح نشده و در سال جاری برنامه‌ای در این حوزه نداریم.

وی پس از بازدید، در جلسه‌ای که وزیر نفت با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار کرده بود؛ حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت جایگاه‌ها، میزان ذخایر سوخت و بنزین و همچنین تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع قرار گرفت.

در این جلسه مدیران ستادهای منطقه‌ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در برخی استان‌ها نیز از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی از تعداد و وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه کردند و از وضعیت و روند به نسبت مناسب تامین سوخت و خدمات‌رسانی به مردم در این استان‌ها خبر دادند.

معاون اول رئیس‌جمهور سپس از مرکز داده سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و واحد مانیتورینگ این مرکز بازدید کرد و با توضیحات مدیران مربوطه در جریان برنامه‌ها و اقدامات نظارتی قرار گرفت.

وی یکی از دلایل ازدحام در جایگاه‌های سوخت را افزایش مصرف روزانه بنزین تا ۱۲۰ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت این روزها به‌دلیل افزایش ترددها، شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم؛ البته دولت خود را موظف می‌داند که تمهیدات لازم را برای مردم فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =